joomla 1.6

Bog-tur

Rekreacja

Relacja z wycieczki do Stadniny Koni –Chrastawa

W dniu 17 -11-2018  grupa 11 osób z BOG-TUR wybrała się na wycieczkę do stadniny koni do Chrastawy. Słońce towarzyszyło nam przez drogę do miejscowości Vitkow   , gdzie spotkała nas ściana mgły  ,  nasza wędrówka    przebiegała w dobrych nastrojach , kiedy nagle wyłonił się sznur   galopujących koni wraz z jeźdźcami . Po dotarciu na miejsce   w  stadninie  podziwialiśmy młodych jeźdźców, którzy  dopiero się uczyli dosiadać konia . Widok za szyby restauracji jaki mogliśmy zaobserwować sprawił , że  każdy z nas był zachwycony tym co zobaczył. Wielu  z nas  chciałoby  chodź przez chwile  być takimi jeźdźcami.

Więcej…

Relacja z rajdu górskiego „Karkonosze 2018”

W dniach 05.10-06.10.2018, w piękną słoneczną pogodę, 20-osobowa grupa piechurów z sekcji BOG-TUR  przy OSIR w Bogatyni wzięła udział w XX Jubileuszowym Międzynarodowym Rajdzie Górskim Euroregionu „NYSA” „KARKONOSZE 2018”, organizowanym m.in. przez PTSM Lubań.

Celem rajdu było poznawanie piękna Karkonoszy i Rudaw Janowickich, integracja mieszkańców Euroregionu „Nysa”, propagowanie turystyki i krajoznawstwa, zdobywanie odznak turystycznych oraz uczczenie 20-lecia działalności Oddziału Łużyckiego PTSM.

W tegorocznym radzie organizatorzy zaplanowali dziewięć tras o różnym stopniu trudności..

BOG –TUR Bogatynia wybrał trasę 2-dniową, trasę nr 4.

Relacja z wycieczki do Zakopanego 27-07-2018 do 03-08-2018

W dniu  27 lipca grupa 24  członków Bog-Tur  wybrała się  na wycieczkę do Zakopanego  własnym transportem. Po zakwaterowaniu  i spotkaniu organizacyjnym  w późnych godzinach wieczornych  mieliśmy  możliwość obserwować  zaćmienie księżyca. Następny dzień przywitał nas pięknym słońcem. Wyprawę rozpoczęliśmy od przejazdu  w Pieniny aby zdobyć najwyższy szczyt Małych Pienin – Wysoką (1050m). Pogoda cały czas nam dopisywała .Po drodze mijaliśmy  Kamienne Księgi, zwane także Biblioteką – efektowne skałki znajdujące się na końcu Wąwozu Homole, które, jak mówią łemkowskie wierzenia.Po dużym wysiłku i osiągnięciu celu wróciliśmy do Schroniska w Zakopanem . W  niedzielę  wczesnym rankiem pojechaliśmy w  dolinę  Kościeliską , która  zachwycała nasz swoimi pięknymi widokami , można było przejść przez kilka urokliwych jaskiń , część grupy poszła do jaskini Mroźnej, a druga część do jaskini  Mylnej. Na końcu przeszyliśmy do schroniska gdzie zjedliśmy wspaniałą ciepłą szarlotkę .

Wycieczka piechurów z sekcji BOG-TUR z dnia 14-07-2018

Więcej…

RELACJA SEKCJI TURYSTYKI REKREACYJNEJ „BOG-TUR” Z WYCIECZKI ZŁOTY STOK –SPŁYW PRZEŁOMEM BARDZKIM I ZWIEDZANIE KŁODZKA.

Dnia 7 lipca 2018 r. wyruszyliśmy na wycieczkę do Złotego Stoku  . Wczesnym rankiem przywitało nas słońce , które towarzyszyło nam przez cały czas. Zwiedzanie rozpoczęliśmy w Złotym Stoku od Kopalni Złota ,  w której  przeszliśmy   podziemną Trasą Turystyczną w której skład wchodzi zwiedzanie „Sztolni Gertruda” (część muzealna), „Chodnik Śmierci”, spotkanie z Gnomem w Chodniku Śmierci . Chodnik śmierci to wykuty na wyższej kondygnacji chodnik o niezwykle ponurej historii. Tutaj bowiem skazywano na śmierć górników podejrzanych o kradzież złota. Według wierzeń górniczych złota w kopalni pilnowały gnomy. Mówiono, że są to górnicy, którzy zginęli niegdyś w podziemnych zawałach. Gnomy były postrzegane jako życzliwe postacie, które często ratowały górnikom życie. Aby to zrobić, gnom uderzał ponoć patykiem o patyk. Górnik słysząc odgłos, szedł za dźwiękiem, aż trafił do wyjścia. W naszej kopani można spotkać gnoma Szarego, który pojawia się niespodziewanie z migoczącą lampą. Legenda głosi, ze spojrzenie mu w oczy gwarantuje spełnienie marzeń. Jeśli jednak w oczy gnoma spojrzy człowiek zły, może zostać w kopalni na zawsze.