joomla 1.6

szerszen

Bog-tur

Rekreacja

Ferie zimowe 2018, zapraszamy !

Wycieczka do huty w Hermanicach

W sobotę tj. 09.12.2017 r. wybraliśmy się do fabryki szkła Spider Glass w Hermanicach. O godzinie 12:00 pod bogatyńskim liceum zebrała się 35 - osobowa grupa członków naszego klubu i ruszyła w kierunku Markocic. Już po przekroczeniu granicy zaczął padać śnieg i zrobiło się biało i świątecznie.  Mijamy oświetlone i świątecznie przystrojone domy i zatrzymujemy się przy choince i szopce bożonarodzeniowej, która jest pozostałością pracy rzeźbiarzy z ubiegłego roku. Żłobek, święte postacie i baranki wykonane są z drewna. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy w dalszą drogę.

Relacja z wycieczki BOG-TUR do Karlowych War dnia 11-11-2017

Dnia 11 listopada 2017 grupa BOG-TUR postanowiła spędzić nie co inaczej,  w te narodowe święto,  wybrała się na wycieczkę autokarową do Karlowych War . Pogoda zapowiadała się znakomicie jadąc autokarem pięknie przywitał nas wschód słońca w blasku , których rozpościerały się piękne pasma górskie. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od  Zamku w Loket , który zachwycił nas swym ogromem i potęgą leżąc na  skalistym wzgórzu  malowniczo położony w zakolu rzeki Ohrzy . Zamek swoją nazwę wziął prawdopodobnie od rzeki, która tworzy tu łagodne zakole o kształcie przypominającym ludzki łokieć . Ciekawym pomysłem były sale tortur, gdzie ekspozycjom  towarzyszyły  specjalne efekty dźwiękowe słychać krzyki jęki i piski co dodatkowo nadaje dramaturgii  temu miejscu .  Na zamku można także zobaczyć wystawę porcelany z unikatowymi akcesoriami łazienkowymi.

Pieczenie ziemniaka

W tym roku po raz trzeci zorganizowaliśmy wycieczkę dla naszych milusińskich pod hasłem "Pieczenie ziemniaka".
W sobotę 21 października spotkaliśmy się o godzinie 10:00 pod bogatyńskim liceum. Mimo, że było pochmurno, a w nocy padał deszcz przyszło bardzo dużo osób ze swoimi pociechami. Podzieliliśmy się na dwie grupy i ruszyliśmy do Jasnej Góry nad potok Wądolno. Bardzo szybko dotarliśmy na miejsce, gdzie płonęło ognisko przygotowane przez Krzysia i Agnieszkę.

Relacja z wycieczki do Poczdamu

Dnia 17 września 2017  grupa  47 osób z Bog -Tur wybrała się na wycieczkę autokarową do Poczdamu . Poranek przywitał nas mgłą ale później wyszło słonko , które nam towarzyszyło do końca dnia.  Przygodę z zwiedzaniem rozpoczęliśmy od galerii malarstwa . Budynek, robiący na zewnątrz raczej skromne wrażenie, wzniesiono w latach 1755–1763 wg projektu Johanna Gottfrieda Büringa na fundamencie byłej cieplarni obok pałacu Sanssouci. Sala, w środkowej części rozdzielona galerią, rozciąga się niemal na całej długości budynku. Cenne gatunki marmurów i pozłacana sztukateria nadają jej niezwykle reprezentacyjny charakter. Blisko siebie prezentowane są arcydzieła takich malarzy, jak Caravaggio,