joomla 1.6

Bog-tur

Rekreacja

Relacja z wycieczki do Poczdamu

Dnia 17 września 2017  grupa  47 osób z Bog -Tur wybrała się na wycieczkę autokarową do Poczdamu . Poranek przywitał nas mgłą ale później wyszło słonko , które nam towarzyszyło do końca dnia.  Przygodę z zwiedzaniem rozpoczęliśmy od galerii malarstwa . Budynek, robiący na zewnątrz raczej skromne wrażenie, wzniesiono w latach 1755–1763 wg projektu Johanna Gottfrieda Büringa na fundamencie byłej cieplarni obok pałacu Sanssouci. Sala, w środkowej części rozdzielona galerią, rozciąga się niemal na całej długości budynku. Cenne gatunki marmurów i pozłacana sztukateria nadają jej niezwykle reprezentacyjny charakter. Blisko siebie prezentowane są arcydzieła takich malarzy, jak Caravaggio,

Spływ kajakowy rzeką Izerą

W dniu 1 lipca 2017 grupą  50 osób  z  BOG-TUR  udała  się  autokarem do Małej Skały w Czechach na spływ rzeką Izerą . Pogoda  nas przywitała chmurkami ale mimo to  w dobrych humorach rozpoczęliśmy naszą przygodę z kajakami .

Miejscowość Malá Skála położona jest na obu brzegach Izery. Jej najbardziej charakterystycznym  punktem są ruiny  wzniesionego na pobliskiej skale zamku Vranov – Pantheon, majestatycznie górujące nad całą miejscowością. Pierwsze pisemne wzmianki o Malé Skále pochodzą już z 1382 roku.

Dzień Dziecka z BOG-TUR

Jest sobota – trzeci czerwca. Już od rana świeci słoneczko. O godzinie 9:00 było prawie 20 st. C.  Z godziny na godzinę robi się co raz cieplej. My spotkaliśmy się o godzinie 11:00 pod bogatyńskim liceum.

Na spotkanie przyszło czternaścioro dzieci ze swoimi opiekunami. 28 osobową grupą ruszyliśmy w stronę Jasnej Góry. Ponieważ w grupie były dwie trzylatki wybraliśmy najkrótszą trasę, która wiodla ulicą Krakowską, wzdłuż ogródków  działkowych, a później Kościelną Drogą do Jasnej Góry nad znany nam potok Wądolno.

Bitwa o Frýdlant

W BOG-TURze lubimy wędrówki i historię. Dlatego 20 czerwca wyruszyliśmy do sąsiedniego miasta w Czechach – Frýdlantu. Droga wiodła ulicami Bogatyni – we wielu ogrodach wiosna w pełnym rozkwicie zapowiadała już lato. Na ul. Dąbrowskiego przenieśliśmy się w czasie. Wiodąca tędy droga była ważnym szlakiem handlowym do Zawidowa. W 1807 r. maszerowały nim wojska napoleońskie. Od przejścia granicznego, polnymi duktami dotarliśmy do Frýdlantu.

Złota Praga w jeden dzień

Do stolicy Republiki Czeskiej wybraliśmy się grupą BOG-TUR 13 maja br. Praga przywitała nas pięknym słońcem, a zwiedzanie rozpoczęliśmy od... ścisłej kontroli. Jak każdy turysta, musieliśmy się jej poddać z uwagi na bezpieczeństwo, aby wejść do archikatedry Świętych Wita, Wacława i Wojciecha. Główny kościół Pragi, a zarazem siedziba arcybiskupów praskich i prymasa czeskiego, jest majestatyczny: długi na 124 m i wysoki na 33. Robi ogromne wrażenie – niezwykłe dzieło gotyku europejskiego! Każdy szczegół architektoniczny katedry jest majstersztykiem. Mozaika nad południowym, arkadowym przedsionkiem wejściowym, przedstawiająca Sąd Ostateczny zapowiada cudowności wewnątrz. Tutaj oszałamiają sklepienia, zdobienia i witraże, zwłaszcza przepiekny Alfonsa Muchy. A elementów przykuwających uwagę jest znacznie więcej. Katedra jest także miejscem wiecznego spoczynku Św. Jana Nepomucena.