joomla 1.6

taekwondo

szerszen

Bog-tur

Dnia 16 i 17 czerwca grupa 21 członków BOG-TUR przy współudziale PTSM Bolesławiec wybrała się na wycieczkę z cyklu „Odwiedzamy Nasze Historyczne Stolice’’

Dnia 16 i 17  czerwca  grupa 21 członków BOG-TUR przy współudziale PTSM Bolesławiec wybrała się na wycieczkę  z cyklu „Odwiedzamy Nasze Historyczne Stolice’’ 100-lecie Niepodległej Polski Poznań, Ostrów Lednicki, Gniezno.

Po przyjeździe do Gniezna  w pierwszej kolejności  zwiedziliśmy Muzeum Początków Państwa Polskiego  , które zachwyciło nas bardzo dużym  gmachem jak i formą przekazania multimedialnego. Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie powstało w  1973 roku.Podczas słuchania przekazów multimedialnych mogliśmy choć by przez chwilę przenieść się  i wyobrazić sobie jak  rodziły się początki naszego Państwa.Muzeum zajmuje się głównie dziedzictwem polskiego średniowiecza oraz historią Gniezna i regionu.

Posiada zbiory archeologiczne, sztuki, historyczne i archiwalne jak również prowadzi działalność naukowo-badawczą. Następnie udaliśmy się do Bazyliki Prymasowskiej Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny , która króluje nad miastem na wzgórzu Lecha .W Bazylice jest pochowany św. Wojciech główny patron Polski jest to również  miejsce koronacji pięciu królów Polski oraz siedzibą prymasów Polski .Kolejnym miejscem jakie odwiedziliśmy był OstrówLednicki jest to wyspa, na którą dotarliśmy przeprawą promowa prawdopodobnie  miejsce Chrztu Polski .W drodze do Poznania udaliśmy się do Skansenu Miniatur Zabytków na Szlaku Piastowskim w Pobiedziskach , które  niestety było już zamknięte , jedynie mogliśmy zobaczyć pojedyncze budowle zza odgrodzenia. Po wyczerpującym dniu pełnym wrażeń udaliśmy się do Schroniska w Poznaniu  na nocleg. Jednak mimo zmęczenia ,chwilowym odpoczynku  wybraliśmy się jeszcze  na dworzec PKP , PKS oraz Starego  Browaru , który obecnie pełni funkcje galerii aby z bliska podziwiać piękną  architekturę tych  obiektów. Następnego dnia wczesnym rankiem wybraliśmy się do Parku Wilsona  na przejażdżkę malowniczą trasą wzdłuż jeziora Malta,  kolejką wąskotorową , która jest  jedną z ostatnich w Polsce kolei wąskotorowych o szerokości toru 600 mm. Po przejechaniu w centrum miasta Poznania udaliśmy się na rynek Starego Miasta aby zobaczyć słynne poznańskie Koziołki - jedna z atrakcji poznańskiego ratusza. W samo południe wychodzą ze środkowej wieżyczki i przez minutę trykają się rogami. Chętni mieli możliwość zakupu słynnych rogali Marcinkowskich (oryginalnych). Kolejnym celem było zwiedzenie Krypty zasłużonych przy kościele pw. Św. Wojciecha w Poznaniu, która  powstała w roku 1923 spoczywają tam prochy   m.in. Józefa Wybickiego - twórcy Hymnu Polskiego, Antoniego Kosińskiego - współtwórcy Legionów Dąbrowskiego, Heliodora Święcickiego - założyciela i pierwszego rektora Uniwersytetu Poznańskiego, Feliksa Nowowiejskiego - kompozytora, twórcy melodii Roty, Tadeusza Szeligowskiego - kompozytora oraz serce gen. Jana Henryka Dąbrowskiego. Ostatnim punktem , który zwiedziliśmy w Poznaniu była Bazylika Archikatedralna św. Piotra i św. Pawła w Poznaniu – jeden z najstarszych polskich kościołów i najstarsza polska katedra, położona na Ostrowie Tumskim.Po wyczerpującym dniu udaliśmy się w drogę powrotną do Bogatyni w  pełni zadowoleni i bogatsi o zdobytą wiedzę  .