joomla 1.6

szerszen

Bog-tur

Designed by Joomla! Slider

Wycieczka rowerowa do sztolni w Krobicy koło Mirska, 30-05-2015, zapraszamy!

BOG-TUR w krainie rododendronów i azali.

W dniu 23 maja grupa z BOG-TUR wybrała się do Kromlau , gdzie zwiedziliśmy Park słynący z pięknych okazów różaneczników i nie tylko. Pojechaliśmy tam na bilet Euroregionu Nysa ( do kupienia w firmie Bieleccy- 75 zł na 5 osób oraz 25 zł na 1 osobę). Kawalkadą ośmiu aut wyruszyliśmy z pod UMiG do Zittau, tutaj wsiedliśmy do pociągu jadącego do Weiswesser ( kierunek Cottbus). W Weiswasser przeszliśmy bardzo dobrze oznakowaną trasą do Mużakowskiej Kolejki Wąskotorowej, która zawiozła  nas do Kromlau . Jest to mała miejscowość we wschodniej części Niemiec niedaleko polskiej granicy. Jej  atrakcją  jest wielki rododendronowy park, który najlepiej zwiedzać wiosną,  kiedy właśnie kwitną. Został założony przez właściciela majątku Friedricha Hermanna Rotschke, który zainspirowany Parkiem Muskau od 1844 roku stworzył własny ogród krajobrazowy z egzotycznymi roślinami oraz budowlami z czeskiego bazaltu.  Zwiedzanie zaczęliśmy od „ Stawu wielu wysp” gdzie każda zakrzewiona jest różnymi odmianami rododendronów i róż alpejskich , dalej poszliśmy do „ Krzesła Sędziego”- kamiennej budowli z bazaltu w formie ambony symbolizującej tron sędziego. Po sesji zdjęciowej powędrowaliśmy do „ Zamku”. Powstał on w XVIII wieku, dziś pełni rolę prywatnych mieszkań. Obok zamku znajduje się „ Dom Kawalerów” w którym mieści się punkt informacji turystycznej oraz muzeum.

Gościnna Bogatynia

Na stadionie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Bogatyni 16 maja odbyły się Mistrzostwa Dolnego Śląska Juniorów i Juniorów Młodszych w lekkiej atletyce, w których udział wzięło blisko 400 lekkoatletów z 25 dolnośląskich klubów, którzy walczyli o medale i minima kwalifikacyjne do Mistrzostw Polski, Europy i Świata w tych kategoriach wiekowych.

Organizatorem zawodów był Ośrodek Sportu i Rekreacji w Bogatyni, Dolnośląski Związek Lekkiej Atletyki oraz MKS Szerszeń Bogatynia.

Więcej…

Szkoła Podstawowa Nr 3 w Bogatyni VIII w Polsce!

Znakomite VIII miejsce zajęła Szkoła Podstawowa Nr 3 w Bogatyni. Aleksandra Czarniecka, Adrian Piotrkowski, Szymon Jarosz, Katarzyna Jurczak i Wiktoria Olszewska dzielnie walczyli z 32  najlepszymi szkołami w Polsce. Szkoda, że nie wystąpiliśmy w najsilniejszym składzie, bo wtedy walczylibyśmy o medal.
Drużyny walczyły o tytuł Mistrza Polski na rok 2015.
Od 11 do 14 maja 2015 roku, w Ustroniu odbywały się Drużynowe Ogólnopolskie Mistrzostwa Szkół Podstawowych w szachach